Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna dla dor. i mł. od 15 r. ż. (Dąbrowskiego 33a)
(1)
Oddział dla Dzieci i Młodzieży (Słowackiego 11)
(5)
Filia 5 (Budziwojska 194)
(1)
Filia 6 (Podwisłocze 6)
(1)
Filia 13 (Iwonicka 38)
(1)
Autor
Grzybek Renata
(4)
Trojanowicz-Kasprzak Maria
(4)
Trojanowicz-Kasprzak Maria. Czytam globalnie
(4)
Dąbrowska Regina
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Prończuk Dorota
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(7)
Odbiorca
6-8 lat
(5)
Dzieci
(5)
0-5 lat
(4)
Rodzice
(4)
Przedszkola
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Czytanie globalne
(4)
Bezpieczeństwo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przyjaźń
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Teoria ograniczeń
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Książki dla małych dzieci
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Poradnik
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Scenariusze imprez szkolnych
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jaś Pierwszoklasista ratuje Połykacza Liter / Dorota Smoleń ; ilustracje: Dorota Prończuk. - Wydanie II. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2019. - 47 stron : ilustracje kolorowe ; 20x20 cm.
Dla dzieci idących do 1. klasy oraz dla uczniów klas 1-3.
Jaś jest uczniem pierwszej klasy. Zdążył już dobrze poznać wszystkie zakamarki swojej szkoły i zaprzyjaźnić się z nowymi kolegami. Wkrótce przekona się jednak, że szkoła nie zawsze jest bezpiecznym miejscem... [Bliżej Przedszkola, 2019]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.5-II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
Foka i kok / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gęś i kos / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) *** Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Kot i emu / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ptak dodo / Maria Trojanowicz-Kasprzak ; ilustracje Rena Grzybek. - Kraków : Bliżej Przedszkola, 2021. - [23] strony : ilustracje kolorowe ; 21x21 cm.
(Czytam globalnie II / Maria Trojanowicz-Kasprzak)
Publikacja jest materiałem uzupełniającym "Zestaw do nauki czytania globalnego dla małych dzieci".
Nasz najmłodszy Czytelniku! Zapewne zapoznałeś się już z Zestawem do nauki czytania globalnego dla małych dzieci, dzięki czemu mogłeś sięgnąć po trudniejsze lektury. Przeczytałeś też wszystkie książeczki z pierwszej serii Czytam globalnie: Jaś i Maja, Emu i Dodo oraz Miś i but. Gratulacje! Mamy nadzieję, że świetnie się przy tym bawiłeś! Umiesz już bardzo dużo, a więc pora przejść na kolejny etap przygody z czytaniem. :) Książeczka z serii Czytam globalnie II, przeznaczona dla dzieci od pierwszego roku życia do sześciu lat. Treść książeczki oparta jest na krótkich wyrazach, dzięki czemu łatwo zapadają one dziecku w pamięć. Najmłodsze dzieci będą oglądać obrazki i słuchać, jak czytasz. Będą także przyglądać się wskazywanym przez Ciebie wyrazom (to bardzo ważne niezależnie od wieku dziecka zawsze wskazuj czytany wyraz, aby dziecko kojarzyło jego wygląd z brzmieniem). Dzięki temu w ich pamięci wytworzą się i utrwalą obrazy czytanych przez Ciebie słów. Książeczki z serii Czytam globalnie II nie wymagają zachowania określonej kolejności (w przeciwieństwie do serii pierwszej, w której kolejność czytania poszczególnych części miała znaczenie z uwagi na stopniowe dodawanie nowych wyrazów). W serii drugiej akcent został położony na wielokrotnym powtarzaniu wybranych wyrazów, tak aby ich obrazy zostały utrwalone w dziecięcej pamięci. Starsze dzieci szybko dzięki temu zapamiętają, co który wyraz oznacza, a już po kilku wspólnych sesjach czytania dziecko będzie próbowało odczytywać tekst samodzielnie. Ponieważ analiza wzrokowa u małego dziecka jest słabo wykształcona i wyrazy zlewają się maluchowi w jeden ciąg, w książeczce poszerzone zostały spacje międzywyrazowe. Zrezygnowano także ze znaków interpunkcyjnych, a zamiast nich w wybranych miejscach zastosowano większe odstępy pomiędzy poszczególnymi wersami. Celowym zabiegiem ułatwiającym zapamiętywanie obrazów słów przez dzieci jest również to, że wszystkie wyrazy, za wyjątkiem imion, zapisane zostały małą literą. [bonito.pl, 2023]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Wyp-I (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Jak bawić się i uczyć z pasją? : zastosowanie narzędzi myślowych TOC w pracy z dziećmi / Dorota Kamińska. - Wydanie 2. poprawione. - Kraków : Bliżej Przedszkola - CEBP 24.12, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 26 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okładce podtytuł: czyli miniporadnik jak wychować dziecko Twórcze Optymistyczne i Ciekawe świata.
Bibliografia, netografia na stronach 122-124.
TOC (Theoty of Constraints - teoria ograniczeń) to program, który pozwala na identyfikację i zarządzanie ograniczeniami występującymi w otaczającym nas świecie (ograniczenia rozumiane są jako czynniki spowalniające realizację wyznaczonych celów). Poradnik w prosty sposób omawia teorię ograniczeń oraz prezentuje sprawdzone rozwiązania, stanowiące autorskie pomysły dotyczące praktycznego zastosowania narzędzi TOC, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, nieposiadającymi jeszcze umiejętności czytania i pisania. [CEBP 24.12, 2017]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.13-37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 107. Indeks.
1. WPŁYW AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ NA ROZWÓJ DZIECKA: 1.1. Rola edukacji i twórczości, 1.2. Klasyfikacja technik plastycznych ; 2. TECHNIKI RYSUNKOWE: 2.1. Czym jest rysunek?, 2.2. Rysunek w twórczości dziecka ; 3. TECHNIKI MALARSKIE: 3.1. Definicja i rodzaje malarstwa, 3.2. Inspiracje do pracy z dziećmi ; 4. TECHNIKI GRAFICZNE: 4.1. Historia i rodzaje grafiki, 4.2. Aktywności dostosowane do możliwości dzieci ; 5. RZEŹBIENIE I MODELOWANIE: 5.1. Rzeźba - pojęcie, funkcja, podział, 5.2. Techniki modelarskie w pracy z dziećmi ; 6. TECHNIKI PAPIEROWE PŁASKIE I PRZESTRZENNE: 6.1. Techniki płaskie - przykłady wycinanek, 6.2. Techniki płaskie - pomysły na wydzieranki, 6.3. Techniki przestrzenne (papieroplastyka) - propozycje zadań ; 7. TECHNIKI MIESZANE (ŁĄCZONE): 7.1. Przykłady zadań i zabaw plastycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WG-37.016 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta
Książka
W koszyku
Na okł. i s. tyt.: Dla dzieci nie tylko z Krakowa.
Bibliogr. s. 123.
Materiały dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Ponad 40 piosenek, wierszy i zabaw o Krakowie. Propozycje tematów kompleksowych, omówienie krakowskich zwyczajów, informacje o Krakowie. Zbiór scenariuszy zajęć, legend, piosenek i wiadomości, dla nauczycieli, rodziców i opiekunów, które pozwolą poznać charakterystyczne dla miasta i okolic zwyczaje, pieśni oraz legendy. Scenariusze praktyczne i sprawdzone, gdyż były już zrealizowane z udziałem grup dzieci przedszkolnych. Treści zestawione w sposób przemyślany, dzięki czemu wywołują one u dzieci obraz szacownego miasta z ciekawymi zabytkami, dziejami historycznymi i kulturą. Scenariusze, które można zrealizować w każdym zakątku Polski, gdyż przybliżają i zachęcają do poznania Krakowa – naszego skarbu narodowego. Książka-przewodnik, który pomaga w swobodnym wyborze treści i ich samodzielnym poszerzaniu i różnorodnym ich zestawieniu. [Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, 2011]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp-37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.6-37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej